Hogyan szerezz ügyfeleket Instagramon? I. rész: optimalizált Instagram profil

Úgy érzed, hogy rengeteg időt és energiát fordítasz a tartalomgyártásra, de a nagy zajban egyszerűen elveszik a profilod és hiába követsz el mindent, mégis mintha az algoritmus megharagudott volna rád és az emberek nem találnak meg?
1,2 milliárd – a statisztikák szerint ennyien görgetjük az alkalmazás hírfolyamát nap és ebből legalább öt alkalommal találkozunk hirdetésekben vagy organikus találatokban vállalkozói Instagram profil okkal. Ha minden egyes nap alig fél órát töltünk az alkalmazásban, vajon a Te branded profilja is befér azok közé, amiket nem csak megnézünk, de szívesen el is időzünk rajta?

Miért épp az Instagram?

Az eredetileg képmegosztásra készült platform népszerűsége még mindig töretlen- az előrejelzések szerint, jövőre aktív felhasználóinak száma elérheti az 1,2 milliárdot, így hát hatalmas lehetőségeket rejt magában a kis- és középvállalkozások számára.
Az Instagramot aktívan használók 90% legalább egy márkát a platformon, a legfrissebb adatok szerint pedig az emberek 64%-a vásárolt már, miután az Instagramon látott egy terméket vagy szolgáltatást. Azonban ennek a nagy tábornak megvan a maga hátránya is: ekkora zajban ugyanis nehéz kitűnni, s azok az idők már elmúltak, amikor elég volt pár véletlenszerű hashtaget a bejegyzéseid után írni. Ma már komplett marketinstratégiára és következetes, kitartó munkára van szükség.

Ha szeretnél több követőt, az első lépéseket az Instagram profilodon belül ajánlatos megtenned. Íme néhány tipp, mely segítségedre lesz abban, hogy követő- és ügyfélszerzésre optimalizáld céges profilod.

Légy megtalálható – A kereshető Instagram profil bioja

A jól optimalizált bemutatkozás a kisvállalkozások hatásos Instagram-stratégiájának előfeltétele. A bio megírása ugyanakkor vitathatatlanul a legnehezebb része egy kiemelkedő Instagram-profil létrehozásának, hiszen csupán 150 karakter áll rendelkezésedre, hogy bemutasd vállalkozásod.

Ennek a résznek a legfontosabb kérdések megválaszolásáról kell szólnia:
Hol dolgozol? Konkrétan milyen típusú munkát végzel? Mi a célod? Miben tudsz segíteni az embereknek? Van-e saját weboldalad, ahol bővebben tájékozódhatnak rólad? Milyen értékeket képviselsz?
És mindezt olyan egyszerű stílusban, hogy még egy gyermek is megértse, pontosan mit csinálsz.

Kulcsszavak használata – a nevedben és a biodban is

Ha van már weboldalad és odafigyeltél a keresőoptimalizált megírására, már bizonyára ismered az elsődleges kulcsszavaidat – azokat a kifejezéseket, amikre keresve az emberek a legnagyobb eséllyel megtalálnak téged. Az elsődleges kulcsszavad az a kulcsszó lesz, aminek találatakor szeretnél megjelenni, vagy amit a legjobban összekapcsolsz azzal, amit csinálsz. Ezt írd bele a nevedbe és a bio-ba is.

Kattintható hashtagek használata

A hashtagek növelik az esélyét annak, hogy megjelenjen a keresési eredményekben az oldalad, illetve ha valaki kimondottan a hashtagek alapján is keres.

Helyszín feltüntetése

A helyszínek megjelölése a biodban és a bejegyzéseidben is segít abban, hogy felfedezhetővé válj az adott helyszínre vonatkozó keresési eredményekben. Továbbá, ha a vállalkozásodnak van fizikai helye, akkor érdemes létrehoznod Instagramon és Google-ben egy saját helycímkét, és azt használnod. A helyszínek megjelölése segít profilodnak több megtekintést szerezni.


Instagram profil és a leírás a bio-ról, hogy hogyan érdemes megírni

Ha követed ezeket a beállításokat, az algoritmus sokkal nagyobb eséllyel fog jobb pozícióban megjeleníteni a keresési találatok között. Remélem tudtam segíteni, ha bármi kérdésed volna a témával kapcsolatban, tedd fel bátran e-mailben vagy Instagramon.

Post A Comment