Hogyan állítsunk össze színpalettát márkánkhoz? – gyakorlati útmutató

Ha a branded színpalettájának összeállítását akár csak egy minimális frusztráció is kíséri, az azért van, mert még nem ismered a megfelelő metódust. De van számodra egy jó hírem: mire a bejegyzés végére érsz, magabiztosan fogod tudni a színpaletta összeállításának módszertanát, mivel egyszerűen és érthetően, lépésről-lépésre végigvezetlek rajta.

Az előző bejegyzésben letisztáztuk, mik a legfontosabb szempontok, amik mentén könnyedén kiválaszthatjuk brandünk elsődleges színét. Mostani írásomban gyakorlati tanácsokat fogok adni és megismertetlek pár módszerrel, melyet ha elsajátítasz, gyerekjáték lesz egy egész színpaletta összeállítása.

Színpaletta összeállításának egyszerű képlete

A márka színpalettájának körülbelül 5 színből kell állnia. Ez lehetővé teszi, hogy branded minden helyzetre, legyen szó digitális vagy nyomtatott felhasználásról -weboldaladról, stúdiód dekorációjáról, a személyzeted ruházatáról, szórólapodról vagy névjegykártyártyádról- elegendő színnel rendelkezzen, miközben megmarad a következetesség és a felismerhetőség.

2 KÖZPONTI SZÍN
színpaletta, zöld és kék
Fő szín

Amennyiben végigolvastad az előző bejegyzést, már birtokodban is van az a tudás, mellyel könnyedén kiválaszthatod márkád elsődleges színét. Ezt a színt a figyelemfelkeltésre, a fontos információk kiemelésére és tipikus call-to-action, azaz cselekvésre buzdító esetekben fogod használni. Ennek a színnek emlékezetesnek kell lennie, hogy az emberek egyből felismerjék és megjegyezzék általa, hogy a te vállalkozásodról van szó.

Kiegészítő szín

Egy olyan szín, mely kiegészíti, jelenlétével kontrasztossá, még feltűnőbbé teszi a fő színedet. Ennek kiválasztásához érdemes a színkört használni.

3 NEUTRÁLIS SZÍN
Sötét neutrális

Válassz egy sötét semleges színt, amely összhangban van a színpaletta többi részével. Ezt a színt leginkább weboldalad vagy leveleid szövegéhez fogod használni, ezért fontos, hogy szerepeljen a márka palettáján. Sokkal sötétebbnek kell lennie, mint a többi színed, hogy lehetővé tegye az olvashatóságot, egyúttal rugalmasságot biztosít, hogy ne a legmélyebb feketét (#000000) használd, ugyanis zavaró az emberi szemnek, mivel a természetben soha nem találkozunk vele. Helyette keverd más, a palettádba illeszkedő színnel.

Hangsúlyos – hangsúlyozó szín

Ez egy teljesen semleges árnyalat, amely egyfajta hidat képez az erős, kontrasztos fő- és a kiegészítő színekkel. Feladata, hogy segítse földelni, egységesíteni a színeket.

színpaletta, barna és szürke
Világos neutrális szín

Ez az a szín, amely leggyakrabban háttérszínként szolgál egy weboldalon vagy marketinganyagban. Noha látszólag nem lopja el a rivaldafényt, mégis jó háttérországként szolgálva gondoskodik róla, hogy a palettának legyen mélysége. Ebből többet is választhatsz.

Színpaletta, a háttérben egy hasonló színvilágú heggyel

Színpaletta összeállítását segítő applikációk

  1. Picular – Az egyik legkülönlegesebb weboldal, mely megmutatja az általad beírt szavak vagy nevek színeit. Egyébként a varázslat mögötti magyarázat, hogy az algoritmus az adott kifejezés Google találataiból szedi ki a leghangsúlyosabb színeket.
  2. PaletteMaker – Előre elkészített palettákat kínál, s az általad kiválasztottat egyből meg is tekintheted különböző illusztrációkon, csomagolásokon, UI és UX designokon.
  3. Canva color wheel – Az egyszerűen kezelhető színkerék mellett a színelméletet is megpróbálja elmagyarázni beszédes illusztrációk segítségével.
  4. Adobe color – A feltöltött, kiválasztott képeidből képes színpalettát összeállítani.
  5. Muzlí colors – Ha már sikerült kiválasztani a fő színed, de a többivel nem boldogulsz, ez a weboldal segít neked. Elég megadni egyetlen színt és legenerálja mellé a továbbiakat.

+ 1 gyakorlati tanács a színpaletta használatára

Miután sikerült megalkotnod a márkádhoz tökéletesen passzoló színpalettát, nincs más hátra, mint elkezdeni integrálni nyomtatott- és digitális felületeidre. Ennek legegyszerűbb módja pedig a 60-30-10-es szabály alkalmazása , mely eredetileg a lakberendezésből jött, de egy weboldal színekkel való felöltöztetéséhez is remekül használható.

Először is válaszd ki a palettádról a 3 kulcsfontosságú színedet:

60 % domináns szín – háttér
30 % másodlagos, kiegészítő szín – címsorok, képek
10 % hangsúlyos szín – call to action, linkek és gombok

Ha úgy érzed, sehogy sem állnak össze a színek és a cikk elolvasása után még mindig nem tudod eldönteni, milyen legyen a saját színpalettád, nyugodtan vedd fel velem a kapcsolatot. Együtt feltérképezzük vagy felépítjük a brandstratégiád és megkeressük, pontosan hol bújik a hiba ami a bizonytalanságot okozza.

Post A Comment