A növekedés kulcsa a sikerhez

Nagyon hálás vagyok, amikor az induló vállalkozó ügyfeleim megtisztelnek bizalmukkal, és szakmai beszélgetéseink mellett megnyílnak, beengednek a lelkükbe; mesélnek hosszútávú arról mi számukra a siker, céljaikról, beavatnak álmaikba, s ami számomra hatalmas szó: aktuális félelmeikbe is.

Amit a legtöbbször tapasztalok, és ami teljesen természetes, hogy sokan megijednek a vállalkozói lét elején, amikor a jól felépített stratégia, marketing, weboldal, keresőoptimalizálás, social media jelenlét és leírhatatlanul sok, becsületes munka ellenére, a statisztikák mégsem hozzák a várt számokat.

Fontosnak tartom tudatosítani, hogy a siker érzése egy hosszú, lassú folyamat, amihez a beleölt munkaórák mellett rengeteg türelemre, kitartásra, nagybetűs Hitre, s bizalomra van szükség, amit önmagatokba fektettek. És persze még annál is több kávéra.

Mindenkit arra szeretnék biztatni, hogy higgyetek magatokban, mert hihetetlenül szuperek vagytok egytől-egyig, én pedig boldog, hogy ismerhetlek benneteket és most nektek írhatok erről. A munkátok pedig, előbb vagy utóbb, de meg fog térülni.

Határidőnapló, telefon, dekorációk

Tartalomgyártás és a siker

Azt már tudjuk, hogy érdemes aktívnak lenni a social media felületeken, és minőségi, érdekes, szórakoztató vagy épp edukatív tartalmat publikálni legalább heti rendszerességgel.

Ám a rengeteg munka mellett azon kisvállalkozók többségének, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy külön szakemberre bízzák ezt a feladatot, bizony fejtörést okozhat a tartalomgyártás, hiszen vannak időszakok, amikor nyakig merülünk egyéb teendőinkben, vagy egyszerűen csak nem jön az a bizonyos ihlet.

  • Ne görcsölj rá, a tartalomgyártás legyen szórakozás, önkifejezés, amely során kiteljesedhetsz.
  • Jelölj ki egy napot a héten, amikor kimondottan ezzel foglalkozol, a többi napon pedig jegyzeteld fel magadnak, amik eszedbe jutnak.
  • Írj egy blogbejegyzést a választott témáról.
  • Emeld ki az üzenetét és dióhéjban foglald össze a lényeget egy Instagram bejegyzésbe.
  • Készíts hozzá infografikát vagy keress mellé illusztrációt.
  • Formáld át egy személyes hangvételű hírlevéllé a feliratkozóidnak.
  • Oszd meg és figyeld az eléréseket. Ha jól teljesít, készíthetsz belőle kiemelést.

Küzdelem a maximalizmussal

Ha te is küzdesz a tartalmak közzétételével, íme néhány jó tanács, melyek újra meg újra felcsendülnek fejemben, akárhányszor azon kapom magam, hogy elakadtam a bejegyzés szerkesztése menüben:

  • Nem a doktori disszertációd, csak egy poszt. Ne lelkizz azon, elég jó lett-e.
  • Ne rakd be a piszkozatok közé, mert tapasztalatból mondom, soha nem kerül ki onnan.
  • Ne mérd magad másokhoz, ne bizonytalanítsd el magad.
  • Ne gondold túl, egyszerűen csak végy egy mély levegőt és posztold ki.

Ne támassz magaddal szemben irreális elvárásokat a heti bejegyzések számával kapcsolatban, mert ha nem sikerül teljesíteni, hosszútávon kedvedet szegheti.

Helyette:
Szabj meg egy reális, könnyedén megugorható limitet, kezdd először például heti kettővel, a hét többi napján pedig inspirálódj, ötletelj, jegyzeteld le a gondolataidat, tervezz előre, és próbáld meg játékos, szórakoztató módon felfogni.

Kedves Maximalisták! Remélem tudtam segíteni. ✨

A második rész hamarosan érkezik, addig is a bejegyzés képes összefoglalójáért, és naponta frissülő tartalmakért látogass el az Instagram oldalunkra, ahol egy remek kis közösség vár.

Post A Comment