A növekedés kulcsa a sikerhez
Nagyon hálás vagyok, amikor az induló vállalkozó ügyfeleim megtisztelnek bizalmukkal, és szakmai beszélgetéseink mellett megnyílnak, beengednek a lelkükbe; mesélnek hosszútávú arról mi számukra a siker, céljaikról, beavatnak álmaikba, s ami számomra hatalmas szó: aktuális félelmeikbe is.
Amit a legtöbbször tapasztalok, és ami teljesen természetes, hogy sokan megijednek a vállalkozói lét elején, amikor a jól felépített stratégia, marketing, weboldal, keresőoptimalizálás, social media jelenlét és leírhatatlanul sok, becsületes munka ellenére, a statisztikák mégsem hozzák a várt számokat.
Fontosnak tartom tudatosítani, hogy a siker érzése egy hosszú, lassú folyamat, amihez a beleölt munkaórák mellett rengeteg türelemre, kitartásra, nagybetűs Hitre, s bizalomra van szükség, amit önmagatokba fektettek. És persze még annál is több kávéra.
Mindenkit arra szeretnék biztatni, hogy higgyetek magatokban, mert hihetetlenül szuperek vagytok egytől-egyig, én pedig boldog, hogy ismerhetlek benneteket és most nektek írhatok erről. A munkátok pedig, előbb vagy utóbb, de meg fog térülni.
Tartalomgyártás és a siker
Azt már tudjuk, hogy érdemes aktívnak lenni a social media felületeken, és minőségi, érdekes, szórakoztató vagy épp edukatív tartalmat publikálni legalább heti rendszerességgel.
Ám a rengeteg munka mellett azon kisvállalkozók többségének, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy külön szakemberre bízzák ezt a feladatot, bizony fejtörést okozhat a tartalomgyártás, hiszen vannak időszakok, amikor nyakig merülünk egyéb teendőinkben, vagy egyszerűen csak nem jön az a bizonyos ihlet.
- Ne görcsölj rá, a tartalomgyártás legyen szórakozás, önkifejezés, amely során kiteljesedhetsz.
- Jelölj ki egy napot a héten, amikor kimondottan ezzel foglalkozol, a többi napon pedig jegyzeteld fel magadnak, amik eszedbe jutnak.
- Írj egy blogbejegyzést a választott témáról.
- Emeld ki az üzenetét és dióhéjban foglald össze a lényeget egy Instagram bejegyzésbe.
- Készíts hozzá infografikát vagy keress mellé illusztrációt.
- Formáld át egy személyes hangvételű hírlevéllé a feliratkozóidnak.
- Oszd meg és figyeld az eléréseket. Ha jól teljesít, készíthetsz belőle kiemelést.
Küzdelem a maximalizmussal
Ha te is küzdesz a tartalmak közzétételével, íme néhány jó tanács, melyek újra meg újra felcsendülnek fejemben, akárhányszor azon kapom magam, hogy elakadtam a bejegyzés szerkesztése menüben:
- Nem a doktori disszertációd, csak egy poszt. Ne lelkizz azon, elég jó lett-e.
- Ne rakd be a piszkozatok közé, mert tapasztalatból mondom, soha nem kerül ki onnan.
- Ne mérd magad másokhoz, ne bizonytalanítsd el magad.
- Ne gondold túl, egyszerűen csak végy egy mély levegőt és posztold ki.
Ne támassz magaddal szemben irreális elvárásokat a heti bejegyzések számával kapcsolatban, mert ha nem sikerül teljesíteni, hosszútávon kedvedet szegheti.
Helyette:
Szabj meg egy reális, könnyedén megugorható limitet, kezdd először például heti kettővel, a hét többi napján pedig inspirálódj, ötletelj, jegyzeteld le a gondolataidat, tervezz előre, és próbáld meg játékos, szórakoztató módon felfogni.
Kedves Maximalisták! Remélem tudtam segíteni. ✨
A második rész hamarosan érkezik, addig is a bejegyzés képes összefoglalójáért, és naponta frissülő tartalmakért látogass el az Instagram oldalunkra, ahol egy remek kis közösség vár.