Miért fontos a tartalomnaptár – Bevezető rész

Mi az a tartalomnaptár?

Amint az a nevéből is következik, egy naptár, mely segítségedre lehet abban, hogy be tudd ütemezni egy vagy több hónapra előre a tartalmaidat. Lényegében egy pontos terv, melyben jelölöd magadnak, milyen tartalmat, mikor, milyen formában és hol tervezel közzétenni. Ennek a módszernek a segítségével sokkal könnyebben átláthatod marketing feladataid. 

Azt már valószínűleg tudod, hogy az algoritmus kedvtelve figyeli, ha aktív vagy a közösségi médiában. Ráadásul amennyiben ezt nem csak következetes, de interaktív és változatos, értékteremtő módon teszed, akkor amellett, hogy idővel nagyobb eléréseket generálhatsz, kapcsolatot tudsz tartani meglévő ügyfeleiddel és fel tudod kelteni a potenciális vásárlóid érdeklődését is.

Visszatérő probléma azonban, hogy bármennyire elhivatott is legyen, egy kisvállalkozónak sajnos ugyanúgy 24 órából áll a napja, mint bárki másnak, az értékes tartalom megalkotásához pedig inspirált állapotra van szükség.

Ha neked is ismerős a szituáció, amikor a sötét szoba mélyén, egy hosszú nap után fásultan ülsz a monitorodat bámulva, azon töprengve, hogy miről kellene posztolnod, érezve a belső frusztrációt amiért már napok, vagy talán hetek óta nem osztottál meg semmilyen tartalmat a márkáddal kapcsolatban, s hosszú perceket töltesz keresgéléssel, szomjazol az ihletre, görgeted a hozzád hasonló szolgáltatók bejegyzésektől hemzsegő oldalait, majd bezárod a böngészőt, és már-már beletörődve a tartalommarketing szélmalomharcába, akkor sürgősen szükséged van egy tartalomnaptárra.

Mi is az a tartalom?

Tartalomnak nevezünk mindent, amit online megosztunk a brandünk social media platformjain, legyen szó bejegyzésekről, képek és videók formájában, cikkekről, történetekről vagy hirdetésekről.

Tartalomnaptár és egy óra fekszik magazinokon

A tartalomnaptár az alábbiakban lehet segítségedre:

  • Kialakíthatsz egy következetes rendszert a tartalmak elkészítésében és közzétételében
  • Beütemezheted előre az összes bejegyzésedet, így időt spórolhatsz
  • Átláthatóan megtervezheted akár több hónapra előre is a tartalmaidat
  • Változatosság – az ütemezett posztjaid jellegét kedved szerint variálhatod, rendszerben, egészben, vizuálisan láthatod milyen jellegű bejegyzések követik egymást
  • Tartalomnaptár kombinálva elemzésekkel: világossá válhat, milyen tartalomtípusokra reagálnak jól a követőid, tehát melyekre kell nagyobb hangsúlyt fektetned a jövőben

A tartalomnaptár az alábbiakat tartalmazza:

  • DátumozásHogy lásd, mikor fogod megosztani a bejegyzéseket
  • KategóriákHogy lásd, milyen jellegű bejegyzéseket osztasz meg (Például termékekbemutató, edukáló, ismeretterjesztő, márkaépítő, interaktív)
  • Bejegyzések szövege
  • Bejegyzések képi anyaga, fotók, videók

Így kezdtem hozzá

Az Instagramomon jól látszik, hogy én is sokáig küzdöttem a tartalmak rendszeres és következetes közzétételével. Amikor volt időm, lelkesen nekiveselkedtem a gyártásuknak, majd a kreatív forrásaim egy csapásra kiapadtak, az inspirációm elszállt, betemetett a munka és hetekig eszembe sem jutott hozzányúlni a közösségi média platformjaimhoz. A fejemben persze folyamatosan ott motoszkált, hogy ez nincs így rendjén, nem szerettem volna, ha épp a suszternak lyukas a cipője, ezért úgy döntöttem, muszáj leszek ezen a területen fejlődni.

  1. Megalkottam a saját tartalomnaptáramat
    A fent említett felsorolás alapján elkészítettem egy mezei Excel táblázatban a tartalomnaptár vázát, oszlopait és a dátumozott sorokat.
  2. Kijelöltem egyetlen napot a hónapban, amikor egy teljes hónapra előre beütemeztem minden tartalmat, átlagosan heti kettőt
    Kinyomtam a telefonomon az internetkapcsolatot, és leülve a laptopom elé, betettem a kedvenc zenéimet, átadtam magamat a flow-élménynek. Az elmém tudomásul vette, hogy most egy hosszú, kreatív munkafolyamat következik, melyet így, a kötelező feladatok frusztrációjától mentesen, szórakozva tudtam elvégezni egyetlen este alatt, ahelyett, hogy napi 2-3 órát eltöltöttem volna felette két másik projekt között, azon izzadva, ugyan mit is találhatnék ki.
  3. Megírtam a bejegyzések szövegi részét és képeket kerestem a bejegyzésekhez
  4. Later alkalmazással beidőzítettem a posztjaimat
    Ennek folyamatáról bővebben itt láthatsz egy rövid útmutatót.

A második rész hamarosan érkezik, addig is a bejegyzés képes összefoglalójáért, és naponta frissülő tartalmakért látogass el az Instagram oldalunkra, ahol egy remek kis közösség vár.

Post A Comment